Friday, November 25, 2011

Gemilang Karpet Merah FFM24

Teks oleh Haswari Ali
Foto oleh Mazlan Yunos Photography

KUALA LUMPUR, 20 NOVEMBER 2011: Fazura, Lisa Surihani, Scha Al-Yahya, Juliana Evans, Liyana Jasmay dan Neelofa adalah antara selebriti wanita popular yang tampil menyerlah di laluan karpet merah malam kemuncak Festival Filem Malaysia ke 24 (FFM 24), di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya, di sini sebentar tadi.

Sesuai dengan tema acara yang penuh glamor dan cukup berprestij dalam memberi pengiktirafan kepada karyawan filem tanah air, masing-masing tidak mahu kalah gaya dengan persalinan gaun malam serba indah rekaan pereka fesyen tempatan.

Malah kemunculan mereka dilengkapkan lagi dengan gandingan jejaka kacak popular antaranya Syamsul Yusof yang menang besar besar menerusi filem arahannya KL Gangster, pelakon muda Kamal Adli dan Zulhuzaimy.

Karpet merah FFM 24 juga telah dikejutkan dengan kehadiran pasangan suami isteri popular, Lisdawati dan Fauzi Nawawi yang sedang hangat dengan dakwaan kontroversi rumah tangga mereka. Namun kemunculan mereka pada acara berkenaan, sedikit sebanyak telah menutup segala dakwaan berkenaan.

Buat pertama kalinya, acara karpet merah FFM24 telah dikemudi oleh tiga wajah popular iaitu Reza Mohamed, Aril AF7 dan Didie Alias yang telah berpeluang menemuramah barisan selebriti popular yang melalui laluan glamor tersebut.

Persalinan Reza Mohamed dan Aril telah ditaja oleh Key Ng manakala Didie Alias tampak keemasan dengan persalinan gaun silau bewarna emas beserta rambutnya yang didandan ke atas serba keemasan sesuai denga tema acara.

FFM 24 telah buat pertama kalinya telah dianjurkan Gabungan Persatuan Karyawan Filem Malaysia (GAFIM) dan disokong oleh Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) serta stesen TV Astro Prima (saluran 105).

No comments:

Post a Comment