Wednesday, May 12, 2010

Kata Kau, hiburan baru Astro!

Oleh JESSABELL SOO

BAGI mereka yang kurang rapat dengan dunia hiburan, perkataan 'kata kau' mungkin jarang didengari. Namun, pihak Astro yang menyedari populariti perkataan itu di kalangan pengamal media telah mengambil peluang untuk menerbitkan sebuah program berbentuk game show dengan judul Kata Kau.

Menampilkan selebriti-selebriti tempatan, Kata Kau yang dihoskan oleh Reza Mohamed dan Scha Alyahya merangkumi 10 permainan menarik. Namun, pada setiap episod selama setengah jam, hanya lima permainan akan dimainkan.

"Program ini menggunakan format baru yang dikembang dan dicipta oleh pasukan kami sendiri. Memang mencabar untuk memikirkan permainan baru dan kami telah memilih 10 yang terbaik daripada 25 permainan yang difikirkan. Asas kesemua permainan adalah berlandaskan muzik," kata penerbit program, Nor Haina Itam.


PROGRAM Kata Kau menampilkan pelbagai acara yang menarik.

Menariknya program 26 episod itu turut melibatkan pelanggan Astro yang akan turun bertanding bersama idola masing-masing. Dibahagikan kepada dua kumpulan dengan tiga orang setiap kumpulan, antara mereka yang terlibat termasuk Pop Shuvit, Meet Uncle Hussain, Mawi, Norman Hakim, Memey, Julia Ziegler, Ainul Aishah dan Marsha Milan Londoh.

"Kami mahu memberi peluang kepada pelanggan kami untuk menyertai program bersama idola mereka. Setiap pelanggan yang dipilih akan menyenaraikan idola masing-masing dan kami akan memilih dari situ," jelas Ketua Unit Hiburan Astro Entertainment, Bob Azrai.

Memaparkan permainan seperti Ringtone Rentong, Bapak Kapak, Siapa Pulak Ni...?, Ikut Suka Kau!, Masihkah Kau Ingat?, Video Songsang Baa..., CD Rongak, Ribut Petir Kebabom, Studio Berdengung dan Joget Spontan, Scha memberitahu dia banyak belajar daripada Reza.

"Nasib baik saya cepat serasi dengan Reza. Pada mulanya saya berdepan dengan masalah kerana tidak pernah mengacarakan program game show."



GANDINGAN Reza dan Scha menggamatkan program Kata Kau.



"Selain daripada menonton Kelab Pop, saya juga banyak belajar daripada Reza. Saya perlu menjadi spontan dan cepat memberikan respons. Itulah cabarannya," ujar Scha.

Bagi Reza yang sudah mengacarakan program Kelab Pop selama tiga musim, dia perlu 'bersaing' dengan Scha kerana jika kumpulan yang diwakili mereka kalah, hos juga akan didenda bersama.

"Kita bersaing bukannya membenci. Ini kerana kami takut akan didenda dengan teruk. Ada denda yang melibatkan aiskrim, sos cili, tepung, bulu ayam dan bedak sejuk. Setakat ini, Scha lebih banyak kalah dan pernah didenda sehingga jatuh," kata Reza.

Kata Kau bakal ditayangkan pada setiap Sabtu bermula 19 Jun ini, pukul 10 malam di Astro Ria (saluran 104).






No comments:

Post a Comment