Wednesday, May 5, 2010

Reza vs Scha, Dalam Kata Kau



KL, 4 MEI 2010: Sudah lama rasanya Murai Batu tak menonton program 'game show' Kelab Pop. Alih-alih, angin betiup kencang yang Murai Batu dengar, program itu akan digantikan dengan sebuah program baru.

Jadi tak merasalah Murai Batu nak tonton Kelab Pop lagi. Sebab secara jujur, Murai Batu memang suka sangat lawak spontan dan penguasaan pentas hosnya Reza Mohamed. Tak jemu Murai Batu tiap kali menontonnya. Itulah namanya seorang pengantara yang berwibawa.

Bercakap mengenai game show terbaru ini, nak tergelak juga Murai Batu apabila program berkenaan menggunakan sebutan atau slanga yang selalu teman-teman Murai Batu gunakan bila berborak santai, lebih-lebih lagi bila rasa tak puas hati. Jadi akan terkeluarlah perkataan 'kata kau'.

Ermm...agak menarik juga tajuknya.

Lebih menarik lagi apabila pengacara utama Kata Kau iaitu Reza buat pertama kalinya telah digandingkan bersama pelakon dan pengacara semakin meningkat naik, siapa lagi kalau bukan Scha Al-Yahya.

Amboi-amboi, untung betul nasib badan Scha. Dulu masa mengacarakan Sehati Berdansa 3, dia telah digandingkan bersama Fahrin Ahmad. Sampai kontroversilah jadinya program itu. Entah apa pula yang akan terjadi dengan Kata Kau.

Kita lihat sajalah macam mana kehebatan Scha sebagai hos untuk rancangan game show ini bersama-sama pengacara dan deejay radio berpengalaman sehebat Reza.

Apapun Murai Batu mendoakan kejayaan program terbaru ini yang akan di siarkan di Astro Ria pada Jun nanti. Masih terlalu awal untuk menilai kewibawan Kata Kau sebagai satu lagi rancangan game show paling diminati.

Namun daripada desas-desus, banyak juga insiden-insiden menarik yang Murai Batu dengar akan keseronokan Kata Kau. Ada banyak pemainan baru yang diperkenalkan. Tak kurang juga ada hosnya yang tiba-tiba jadi blur. Ish ish ish....

Murai Batu difahamkan juga, kali ini bukan peserta saja yang didera. Malah Reza dan Scha turut dikenakan beberapa denda. Ada yang menyeronokan dan ada juga yang di luar jangkaan. Baling tepunglah, makan itulah, makan inilah.

Sangat menarik bunyinya. Tak sabar sungguh Murai Batu nak mengisi keriangan bersama Kata Kau.

Murai Batu: Berminat dengan perkataan Kau Ada? Mungkin boleh dijadikan salah satu tajuk program hiburan terbitan Astro. Macam mana pula Miss Propa?

No comments:

Post a Comment